Firmy oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań . Nie mając rozeznania w zakresie SEO i nie obserwując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w pracują tam też eksperci od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, copywritingu czy programowania, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Po czym rozpoznać dobrą agencję SEO
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecny jest dział „Case study”. Przed sygnowaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i jakie trudności udało jej się rozwikłać. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: informuje o planach prac na najbliższe tygodnie, a także dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Kolejny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO i o najważniejszych dla klienta towarach lub usługach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za usługi agencji SEO – którym ofertom nie wierzyć
Przezornie warto podejść do agencji SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top5). To wciąż całkiem popularny sposób rozliczeń, jednakże wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt łamiąc zasady określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać skrupulatny audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo niższe.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]