Potrzebujesz więcej wiadomości o PBN? Dobrze trafiłeś! Skieruj się na pbnmarket.pl.
By konsument wyszukał twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i użyteczne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network i ich atuty oraz wady
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci portali są z reguły wykorzystywane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie należy poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci serwisów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, e-mail czy telefon oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym rejestrze firm albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Inna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym medycyną oraz inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO