Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Chcesz zamówić audyt sklepu internetowego? Skieruj się tutaj.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, szybkość ładowania się strony i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Poza samym zestawieniem uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się też wskazówki co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, a także poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

W sieci można znaleźć wiele narzędzi i stron, z wykorzystaniem których błyskawicznie i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Co niemiara. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już odnotują pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (np. w kodzie) uchwycić można jedynie podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od kilku dni do blisko 30 dni. Czas na przekazanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy obecne w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie typu Shoper czy Magento lub na bezpłatnym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być sporo. Kiedy strona wolno się ładuje, a na ważne dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym rozwiązaniem.

Jakie błędy pokazuje audyt SEO?

Należycie zrealizowany audyt SEO może wykryć szereg błędów strony, między innymi:

  • brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej

.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]