Chcesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu stron www? Wejdź na seo4.net.
Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– kraj (np. “studio filmowe Polska”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Polesie”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny rodzaj pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, że rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– smartfon LG G7 czerwony,
– obuwie Adidas V racer czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie należy zainicjować je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]